agencja social media

Wykorzystanie portali społecznościowych przez agencje social media

Wszyscy dzisiaj wiedzą, co to jest Facebook. Jak to się mówi – nie ma cię na fejsie, to nie istniejesz. Jest w tym jak się okazuje trochę prawdy i bynajmniej nie chodzi tu tylko o środowisko koleżeńskie. Dziś tego typu portale wykorzystują również takie działalności jak agencja social media czy agencja public relations. Czym są te twory?

Od czego zaczyna się praca agencji social media?

agencja social mediaBardzo ogólnie mówiąc są to firmy świadczące usługi z dziedziny reklamowej. To tak w bardzo dużym skrócie w rzeczywistości w skład oferowanych przez nich działań wchodzi szereg czynności mających na celu rozsławienie danego produkty, usługi lub nawet całej firmy. Wróćmy jednak do tego Facebooka, co on ma z tym wspólnego. Otóż firmy działające – agencje social media – w tej branży wykorzystuje go, go i wiele innych portali społecznościowych, właśnie do rozreklamowania konkretnej formy. Jak to się odbywa? Agencja social media zaczyna od utworzenia strony firmowej czyli powstaje tak zwany fanpage. Co takie działanie ma przynieść. Raz, że w bardzo często odwiedzanym miejscu zamieszczamy informacje o firmie, czyli łatwy do nich dostęp. Dwa, że w obecnych czasach portale społecznościowe służą głównie do kontaktowania, i śledzenia poczynań znajomych, czyli dają poczucie pewnego rodzaju bliskości. Dokładnie o to chodzi, o to by pomiędzy daną firmą, usługą czy produktem a potencjalnym klientem wytworzyć więź.

Jeśli klient będzie miał poczucie, że firma jest jakaś taka swojska jest dla niego, to raz, że chętniej skorzysta z jej usług, dwa że chętnie je również komuś poleci. A jakby nie patrzeć poczta pantoflowa to od wieków świetny sposób na zyskanie darmowego rozgłosu. Gdy informacja o firmie trafia do znajomego, ten znowu łatwo sprawdza ja na fejsie i puszcza dalej w świat, do tego jeszcze opcja lubię to, pozwala w samym środowisku facebookowym na szybkie i bardzo łatwe rozreklamowanie firmy.