Czy materiały reklamowe takie jak wizytówki czy prezenty odchodzą w niepamięć? Świat z roku na rok staje się coraz bardziej elektroniczny, a coraz większa cześć społeczeństwa zakupy robi głównie przez internet z wysyłką do domu, zamiast tak jak kiedyś przejść się po galerii.
Nieprzyjemna natarczywość reklam
Już nie tylko reklama, ale i telewizja odczuwa ten problem z racji ubywającej ilości osób przed odbiornikami, przez co cena reklam w telewizji wciąż ma tendencję spadkową, a bloki reklamowe wciąż są wydłużane, by utrzymać zyski korporacji. Większość woli obejrzeć film w sieci, bądź po prostu poserfować po wszelakich portalach. Z tego tez powodu agencja reklamowa coraz częściej kładą nacisk właśnie na rozwój reklamy w internecie jako na coraz częstszym medium do porozumiewania. Reklama co gorsza staje się przez to coraz bardziej natarczywa i niemal wyskakuje na monitor każdego, kto odwiedzi konkretną osobę. A to daje pośredni skutek, część zniechęci się w ogóle przez taką reklamę, część może zauważy przesłanie – jeśli to jakaś oferta handlowa – może z niej skorzysta. Wiadomym jest iż reklama jest dźwignią handlu i to głównie od niej zależy liczba odwiedzin czy wynik finansowy firmy, stąd im bardziej przemyślana reklama Bydgoszcz, lepiej zaprojektowane logo tym większy będzie efekt. Ciężko jest uzyskać optymalny efekt działania danej reklamy, im bardziej będzie natarczywa, tym więcej znajdzie się jej przeciwników, a im mniej, tym mniej osób do niej dotrze.
Optymalnym rozwiązaniem jest wykorzystanie banerów na stałe przymocowanych na stronach, nie są one nadgorliwe w próbie przekazania informacji i subtelnie informują o ofercie zleceniodawcy. Na szczęście też nie “gonią” za oglądającym, gdy przewija stronę, jednocześnie krzycząc swoje hasła – co jest najgorszą formą, najbardziej nieznośną formą reklamy.